Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik draadloos radio ontvangen op een analoge tuner?

Ik wil graag op zolder een tuner aansluiten om daar ook radio te ontvangen over de stereo. De tuner was eerst altijd aangesloten op de kabel van Ziggo beneden en ontving zo de radiofrequenties. Nu ik boven de tuner heb neergezet heb ik geen ontvangst (zelfs geen ruis als ik een losse kabel aansluit). Is er een oplossing om toch radio te ontvangen, zónder daar een kabel van de begane grond tot en met de zolder te hoeven trekken? De tuner is een Dual CT 1150.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Moet normaal gesproken geen probleem zijn. Als j normaal op de tuner een antenne aamsluit (een enkelvoudig draadje is veelal al voldoende) moet je al ontvangst hebben.
Het gebruikte frequentiespectrum is op de kabel vrijwel gelijk als in de ether dus moet gewoon lukken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om toch een degelijke ontvangst te hebben is een goedkoop FM-antennetje wel aan te raden.
Dit gegarandeerd ruisloze ontvangst zelf van minder sterke lokale zenders.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding