hoe kan ik het geluid op mijn microfoon instellen?

ik heb pas een gelden een samson c03u aangeschaft om er liedjes mee op te kunnen nemen, maar helaas ben ik het volgende probleem tegen gekomen; als ik iets in rap of zing, verschijnt mijn stem als hele kleine golfjes op het opnameprogramma en is mijn stem op een fluistertoon terug te horen terwijl ik niet zo zacht zing/rap, ik heb al via het opname programma geprobeerd het geluid te versterken maar dat gaat helaas ten koste van de kwaliteit. weet iemand of er misschien een instelling aan de microfoon zelf zit om het geluid harder op te nemen? alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (1)

Je kunt op de microfoon even proberen te switchen naar -10 dB pad. Kijken of dat iets helpt.
Maar fluistertoon is niet goed! Als je naar je speaker icoontje rechts onderin je scherm gaat. Daar rechtermuisknop op, kiezen voor opname apparaten. Dan selecteer je de microfoon en probeer je daalde volume te verhogen. Ook kun je daar meer instellingen bekijken van de microfoon. Waarschijnlijk kun je er dan wel uit komen. Succes!