mijn headphones unpluggen zeer vaak bij mijn htc one X waardoor de muziek stopt maar de oortjes zitten nog gewoon in de telefoon hoe komt dit?

de headphones ontkoppelen dus niet fysiek maar als ik weer op play druk gaat het geluid wel over de speakers.
het probleem treed niet op als ik hem stil op tafel leg maar kleine bewegingen bij de plug zijn voldoende.

is dit makkelijk te repareren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Hoogstwaarschijnlijk is één veerbladcontact wat verbogen. Toestel uit elkaar halen, bij de koptelefooningang zie je metalen lipje dat er ong. zo uit ziet: __^_. Hier schuift de 3.5 mm Jack "overheen". Buig het lipje een beetje meer naar binnen toe. Het inpluggen van je koptelefoon zal iets stroever worden, maar het schiet er niet meer uit!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer het met een naald. via de koptelefooningang de naald even onder elk metalen lipje proberen te duwen.
Maar als je pech hebt ligt het aan de soldeerpunten van de plug op de print. Dan word het toch opsturen vrees ik.