Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke soort van beschrijfbare cd-rom moet ik gebruiken voor het afspelen van muziek in de auto?

Ik heb al gebrobeerd om een CD-R af te spelen in de auto maar die werkte niet. Moet ik CD+R gebruiken of waar ligt juist het probleem dat CD-R niet werkt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
2.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik neem aan dat je een audio cd wil maken geen mp3 audio. Na het branden van de audio cd moet je de cd sessie door het brand programma laten afsluiten wellicht is dit niet gebeurd en kan jij je cd wel op de pc spelen maar niet in de auto let eens in je brand programma op de optie na branden sessie sluiten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan zijn dat jou autoradio niet geschikt is voor cd-r (al zijn bijna alle modernere radio's dat wel) je zou dan inderdaad een CD+r kunnen proberen.

Maar voordat je dat gaat doen zou ik eerst eens kijken naar de manier waarop je gebrand hebt. Het kan zijn dat je op een te hoge snelheid hebt gebrand. Soms gaat dit fout en dan heb je gewoon een mislukte CD.

Ook kan het zijn dat je bijvoorbeeld een MP3 audio cd hebt gebrand. Sommige autoradio's pakken deze gebrande cd's namelijk niet. Je kan het dan proberen te branden als een audioschijf. (nero)

Ook zijn er andere brandprogrammas die geschikt zijn om te branden en die zorgen dat het niet gebrand word als MP3, gezien sommige spelers dat niet pakken= http://www.hoemoetje.com/een-muziek-cd-branden/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding