2 versterkers koppelen?

hallo

ik zou graag willen weten hoe ik 2 versterkers aan elkaar kan koppelen omdat ik met meer muziek boxen wil draaien

groet emile

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
2.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Door de bron (PC of mp3) naar beide versterkers te leiden.

Antwoorden (1)

Als een van beide versterkers tape-aansluitingen heeft dan kun je de line-out hiervan verbinden met een aux-ingang van de andere versterker. Alle geluidsbronnen sluit je dan op de eerste versterker aan. Je kunt dan het volume van beide versterkers apart regelen, de line-out is onafhankelijk van de volumeregelaar van de eerste versterker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maar kan dat niet bij dit soort versterkers?
http://www.bax-shop.nl/versterker/american-audio-vlp-600-versterker/product-details.html#prettyPhoto[detail_large]/1/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo te zien wel; verbind de outputs rechts van de eerste versterker met de inputs links van de tweede versterker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vdijken, Gaat hij lekker vinden.
Speaker uitgangen op een line ingang aansluiten...
Gewoon de uitgang van je bron splitsen naar beide versterkers (ingangen).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze versterkers kun je met elkaar doorverbinden door gebruik te maken van de dubbele input mogelijkheid: als je op XLR kabels bij de eerste versterker binnenkomt dan kun je met jack-jack kabels naar de tweede doorlussen.
Kom je op jack kabels binnen dan kun je met XLR - jack kabels doorlussen.
Een andere optie is de ene versterker in bridge-mode voor links gebruiken, de andere in bridge-mode voor rechts.
Je hebt dan het dubbele vermogen beschikbaar voor de speakers tussen de rode aansluitbussen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dus als je een mixr hebt de linker kabel naar de linker versterker doen en de rechte kabel naar de rechte versterekr?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij brugschakeling is dat dan inderdaad de bedoeling. Lees de gebruiksaanwijzing van de versterker voor details, bedenk dat bij bruggeschakelde versterker de minimaal aan te sluiten impedantie twee keer zo hoog is.