Ik heb twee JBL luidsprekers waar zo'n luidsprekerkabeltje in moet. Kan ik dit ook aansluiten op mijn tv?

Op de JBL luidsprekers zit een zwarte en een rode ingang waar zo'n draadje in moet en je hem dan moet vastdraaien, net zoals in een stereo. Maar ik wil deze gebruiken voor mijn tv. Kan dit en zo ja, welke kabel heb ik hiervoor nodig?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
1.8K

Antwoorden (2)

De meeste TV's hebben geen aansluitingen voor externe speakers maar wel vaak een mogelijkheid om het audio-signaal naar een versterker te voeren. Je kunt dan de speakers op een stereo-versterker aansluiten terwijl je de audio-uitgang van de TV op de AUX-ingang van de versterker aansluit. Als er geen aparte audio-aansluiting met rode en witte tulp-aansluiting op de TV zit dan kun je een verloop van SCART naar tulp gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit zijn passieve speakers. Dat betekent dat er geen versterker in zit. Dat betekent op zijn beurt weer dat je er eentje tussen moet zetten. Je kunt voor vrij weinig geld er bij de kringloop een score. Of je tv open schroeven en de bestaande boxen eruit slopen en deze aan die draadjes vastmaken en hopen dat dat werkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daarom was je eerste optie ook de betere, maar ook de duurdere.