hoe kan ik de speakers van mijn oude stereo gebruiken voor mijn pc?

Ik heb een oude stereo set met twee speakers staan waarmee ik niks mee doe. Nou heb ik wel speakers nodig voor mijn pc en ik dacht dat ik misschien mijn stereo kon hergebruiken.

De set bestaat uit twee speakers die verbonden worden naar het ding waar de cd, radio en koptelefoon in gaat door middel van een rode en een zwarte draad.

Wat kan ik veranderen zodat ik die speakers in mijn pc kan stoppen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (2)

Dat kan u daar perfect voor gebruiken. U kan de koptelefoon aansluiting van uw PC verbinden met bv de CD ingang van uw installatie.
Het kabeltje welke u daarvoor nodig heeft ziet u op de foto.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar was ik zelf wel opgekomen, maar het probleem is dat de uiteinden van mijn speakers gewone draden zijn (zonder die rode en witte ''stekker'')
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar was u dan zelf opgekomen ?
Stel in het vervolg uw vraag dan duidelijker.
Die speakers zoals u luidsprekers noemt kunnen niet rechtstreeks op uw PC aangesloten worden !
Dat gaat niet lukken. Er zit geen krachtversterker in je PC. Als je een versterker hebt, kun je je boxen gebruiken door de versterker aan te sluiten op de line-out van je PC.
escape
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is toch wat ik geschreven heb. De koptelefoon out is een bruikbaar signaal om de input van de versterker te voeden. Dat signaal komt dan in de versterker na de voorversterker en voor de eindversterker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik snap niet precies wat je daar mee bedoelt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Koop die kabel die depauwroger aangaf.
Sluit je PC met die kabel aan op dat "ding waar de cd, radio en koptelefoon in gaat" en hoppa je hebt geluid over de speaker die aan dat "ding" (versterker) aangesloten zitten.
Speaker rechtstreeks aan PC gaat niet lukken. (Wat escape al schreef.)