wat is het verschil tussen een bas box en een subwoofer/woofer?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
4.8K

Antwoorden (2)

Ha, die Anthonyb;

Een woofer is een lagetonenspeaker, een subwoofer een speaker voor de nog lagere, nauwelijks hoorbare maar vooral voelbare tonen. Een basbox is een constructie waarin een subwoofer en soms ook een versterker zijn ingebouwd met drukkamers die de subwoofer zijn beste rendement laten leveren. Een subwoofer kan dus een onderdeel van een basbox zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zijn allemaal verschillende namen voor lagetonen weergevers. Het is wat dat betreft een allegaartje. Je zou mogen zeggen een woofer ( de eigenlijke speaker dus) is een onderdeel van een subwoofer maar ook worden met woofers wel eens complete kabinetten bedoeld. De term sub's is ook veel gebruikt hier geldt ook weer de lagetonen weergevers.
Hoe het ook genoemd wordt het is altijd de bedoeling dat de bastonen, zeg van 30 tot 100 hertz, door deze luidsprekers weergegeven worden.
Je hebt natuurlijk ook nog verschillende type basluidsprekers maar dat heeft niet zoveel te maken met de benaming die eraan gegeven wordt.