Welke zaalmicrofoon kan ik gebruiken in een kerkzaal met 150 personen?

Graag zouden we in een kerkzaal tijdens een vergadering een microfoon ophangen om de gesprekken op te nemen.
Is dit mogelijk?
We hebben een goede geluidsinstallatie en voor de samenzang hangt er wel een micofoon die de zang wel opneemt maar geen vergader gesprekken.
Voor de gesprekken is deze niet gevoellig genoeg.
Wie heeft een oplossing?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
2.9K

Het beste antwoord

Als er veel publiek is lijkt me een boundary microfoon geen oplossing. Deze microfoon is geschikt om midden op een vergadertafel te leggen zodat alle sprekers ongeveer de zelfde afstand tot de microfoon hebben. Als het zo'n situatie is dan kan het natuurlijk wel. Als het een vergadering met een forum of voorzitterstafel is dan moet je de voorzitter een microfoon geven en het publiek bv een draadloze microfoon voor als ze vragen willen stellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eens cvw.
Meer informatie ontbrak echter (zie ook mijn reactie op vraag) dus ben ik er maar vanuit gegaan van een "normaal" vergadering.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij een normale vergadering met publiek heb je niets aan een boundary microfoon. Dus moet je met meerdere microfoons werken.

Andere antwoorden (1)

Beste kun je hiervoor een z.g. Boundary microfoon voor gebruiken.
De microfoon voor zang zal een "gewoon" Omni directional microfoon zijn welke dus ook veel van de omgeving geluid oppikt. (Prima voor zang galm dus)
Plaats van de microfoon is wel belangrijk.
Let wel op dat je er één neem welke past op de installatie.
Hieronder een bron als voorbeeld om welk microfoons het gaat.