Kun je twee geluidsdragers aansluiten op 1 hoofdtelefoon?

Bijvoorbeeld een portofoon en een mp3 speler

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Alles kan. Maar hoe gaan we dat doen? Ze parallel zetten is geen goed idee, daar kan je het mee kapot maken. Het meest luxe is een mini-mixertje, met volumeregeling, batterijgevoed. Niet makkelijk aan te komen en waarschijnlijk kostbaar. Dan maar de meest praktische oplossing: Verloopkabeltje maken dat elk apparaat naar één oor gaat. Bijv. links de MP3-speler en rechts de portofoon. Is voor een paar euro inelkaar te knutselen, maar volgens mij wordt je daar hardstikke gek van, op je hoofd :)

met diodes ertussen, kun je ook niets kapot maken.

Benodigdheden te koop bij de beter hi-fi zaak of websites als allekabels.nl. 1x spliter 3,5" female to 2x male Toegevoegd na 1 minuut: Met deze oplossing kan ik me overigens niet voorstellen dat er iets kapot kan gaan. Er gaat puur geluid door de kabel en als beide apparaten op een half vermogen zit dan wordt de hoofdtelefoon niet overbelast.

Dat kan met scheidungsweerstanden. Je neemt een splitter met twee ingangen (stereo 3.5 male-pluggen) en een stereo contraplug Female)voor de uitgang naar de oortelefoon. In iedere signaaldraad van portofoon/ mp3speler zet je een weerstand van 100 ohm in serie , je hebt dus 4 weerstanden nodig. De aarddraden laat je ongemoeid> dus de kerndraden krijgen elk 100 ohm vlak na de pluggen die naar MP3 speler en andere geluidbron lopen. Het signaal van beide geluidsapparaten ondervindt dan 200 ohm naar elkaar toe, dat kunnen ze zat aan. Zonder deze weerstanden zou een kortsluiting voor beide muziekbronnen ontstaan en blaas je de inwendige electronica op. Het geluid wordt wat zachter bij hetzelfde volume, maar niet zo veel. Als je niet handig bent met electronica, laat het dan uitvoeren door iemand die dat wel is. Deze persoon zal ook de beschreven schakeling wellicht begrijpen, Het is niet de mooiste oplossing, in de praktijk werkt hij goed. Je kunt ook van losse pluggen en afgeschermd draad uit gaan, de weerstanden zet je dan in de pluggen. Veel succes.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100