Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe weet ik wat een goede subwoofer is voor in de auto?

ik wil een subwoofer aanschaffen voor de lage tonen te ondersteunen in de auto. Wat moet ik weten en hoe kan ik zien wat een goede subwoofer is. En dan bedoel hoe laag dat hij kan gaan en welke materialen. En wat voor aansluitingen zijn de beste?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
740

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je moet allereerst bedenken of je een actieve (met versterker) of passieve (zonder ingebouwde versterker) wilt hebben. Heb je bijvoorbeeld een 5 kanaals versterker, dan kun je dat 5e kanaal gebruiken voor de sub. Uiteraard is een passieve sub over het algemeen goedkoper.

Tweede waar je op moet letten is wat er in je auto past. Heb je een mooie hoek, zoek dan iets wat goed past. Zo blijft de kofferbak ook bruikbaar waar hij voor bedoeld is.

Derde is het soort sub. Je hebt gesloten en gepoorte kisten. Ook weer in het algemeen gesproken; gesloten kisten gaan dieper laag, maar gepoorte kisten klinken wat strakker.

Ook belangrijk is het formaat. Een grote sub lijkt mooi, maar een kleine is veel sneller omdat deze veel minder conusmassa hoeft te bewegen. Een kleinere sub klinkt dus strakker, een groter gaat iets lager. Kwestie van smaak

Koop een subwoofer van een merk dat luidsprekers maakt. Aan te bevelen zijn Kicker, Boston, Rockford Fosgate en Audison.

Als laatste tip, maar misschien wel de belangrijkste. Ga naar een caraudio shop en laat je adviseren. Ze zullen verschillende modellen in je auto zetten, zodat je het verschil kunt horen.

succes!
(Lees meer...)
paulus811
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding