Hoe moet ik mijn mp3 speler op mono zetten?

ik ga met de tijd mee en ik heb nu een i pot.
maar die speelt stereo en dat vind ik niet mooi.
ik wor onrustig van stereo geluiden.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De mogelijkheid zit niet in een Ipod. Maar met een aangepast snoertje kun je je earphones makkelijk in mono schakelen. Voor de handige soldeerder een klusje van vijf minuten.

Je mp3 op de pc al omzetten naar mono. Dan heb je er op je pc ook geen last meer van.

Bronnen:
http://downloads.phpnuke.org/nl/download-i...

Niet veel mp3-spelers bieden een mogelijkheid om te kiezen tussen mono en stereo, weet niet hoe het bij de ipod zit. Maar de hierboven genoemde optie, is een goede oplossing.

Ik zou in jouw geval een hoofdtelefoonsetje kopen met volumeregeling. Hierop zit vaak een mono/stereo schakelaar. Maar wel eerst kijken of die optie er op zit.

Als je niet kunt solderen, kan je ook een audio-splittertje kopen en een tweede set oortelefoontjes kopen... En dan de rechteroordopjes bij beide afknippen... 't Oordopje van de linkeroor past ook wel in 't rechteroor.

Dat kan heel makkelijk. Hier is het stappenplan: 1. Download Audicity, dat is een gratis programma dat niet veel ruimte in beslag neemt. Installeer het. 2. Open het programma en sleep het bestand dat je van Stereo naar Mono om wilt zetten, in het programma Audicity. Dit duurt heel even. 3. Links van alle blauwe sporen, daar staan een aantal dingen (audiospoor, stil, solo, etc...) 4. Klik op het pijltje rechts van audiospoor. 5. Kies voor "Stereospoor splitsen" Nu wordt wordt het bestond in 2 bestanden geplitst. 6. Klik opnieuw op het pijltje rechts van Audiospoor. 7. Kies voor golfvorm (DB) 8. Klik opnieuw op het pijltje rechts van Audiospoor. Kies "Mono" 9. Doe dit bij beide sporen (want er zijn er 2 nadat je het hebt opgesplitst) 10. Je bent klaar, alleen nog opslaan. Kies bij "Bestand" (helemaal links bovenaan) en "Exporteer als MP3". Sla het ergens op en voila.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100