Hoe moet ik mijn mp3 speler op mono zetten?

ik ga met de tijd mee en ik heb nu een i pot.
maar die speelt stereo en dat vind ik niet mooi.
ik wor onrustig van stereo geluiden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je bedoelt zeker: Ipod
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, iPod... ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is wel een goeievraag. Die van de aarde is rond niet zo .

Het beste antwoord

De mogelijkheid zit niet in een Ipod. Maar met een aangepast snoertje kun je je earphones makkelijk in mono schakelen.
Voor de handige soldeerder een klusje van vijf minuten.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met purine of S39
AWM
14 jaar geleden
Nou nee, LOL, niet als dat draadje moet gaan werken :))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@AW:LOL
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed antwoord . Heb ik ook gedaan . Soms is dat heerlijke monogeluid rustgevend in je oren met een hoofdtelefoontje.

Andere antwoorden (5)

Je mp3 op de pc al omzetten naar mono. Dan heb je er op je pc ook geen last meer van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lijkt een goed idee.
maar hoe moet ik dat doen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cool edit onder andere maar er zijn heel veel programma's die dit kunnen. Cool Edit kan het volgens mij ook in een batch gooien zodat je al je geselecteerde mp3's in een keer om kunt zetten. Maar ik heb het programma al lang niet meer gebruikt dus moet je even proberen. Zie link in mijn antwoord.
Niet veel mp3-spelers bieden een mogelijkheid om te kiezen tussen mono en stereo, weet niet hoe het bij de ipod zit. Maar de hierboven genoemde optie, is een goede oplossing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou in jouw geval een hoofdtelefoonsetje kopen met volumeregeling. Hierop zit vaak een mono/stereo schakelaar. Maar wel eerst kijken of die optie er op zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je niet kunt solderen, kan je ook een audio-splittertje kopen en een tweede set oortelefoontjes kopen... En dan de rechteroordopjes bij beide afknippen... 't Oordopje van de linkeroor past ook wel in 't rechteroor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Is ook een creatief idee!
Alleen, bij dat afknippen kun je sluiting maken je P3-speler opblazen. En ook wel zonde als je een dure wilt hebben...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, Helemaal eens met AM. Duur grapje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
met een splitter gaat de geluidskwaliteit behoorlijk achteruit. (maar goed met mono natuurlijk ook :p)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ff afknippen op 't moment dat de stekker er niet in zit, dan zie ik niet in hoe er sluiting kan optreden. En daarna de draadjes even netjes afbinden. Nog altijd makkelijker dan solderen. Tenminste voor mij, want ik heb twee linkerhanden... ;) @nieqoh:
ik heb tijdenlang zo'n splitter gebruikt - zolang de contacten goed zijn / goed gemaakt worden, was er geen enkel verschil in geluidskwaliteit waarneembaar. Mogelijk kan dat er wel zijn als je echt goede hifhi-speakers en kabels gebruikt, maar ook dan zullen er wel goede hifi-splitters voor bestaan.
Maar ik heb geen perfect gehoor, dus wellicht dat een audiofiel hier zijn licht over kan werpen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een splitter kan je geluid in ieder geval niet zo hard omdat je het aantal luidsprekers verdubbelt. Alleen omdat je de helft eraf knipt is het aantal luidsprekers weer normaal maar belast je een kant wel extra. Goedkopere systemen zul je miss. geen kwaliteitsverlies horen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan raak je wel het geluid voor het rechteroor kwijt. Is het niet de bedoeling dat het geluid voor links te horen is in linker- en rechteroor, én het geluid voor rechts te horen is in linker- en rechteroor?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmm... Weet ik niet.
Dat kan heel makkelijk. Hier is het stappenplan:
1. Download Audicity, dat is een gratis programma dat niet veel ruimte in beslag neemt. Installeer het.
2. Open het programma en sleep het bestand dat je van Stereo naar Mono om wilt zetten, in het programma Audicity. Dit duurt heel even.
3. Links van alle blauwe sporen, daar staan een aantal dingen (audiospoor, stil, solo, etc...)
4. Klik op het pijltje rechts van audiospoor.
5. Kies voor "Stereospoor splitsen" Nu wordt wordt het bestond in 2 bestanden geplitst.
6. Klik opnieuw op het pijltje rechts van Audiospoor.
7. Kies voor golfvorm (DB)
8. Klik opnieuw op het pijltje rechts van Audiospoor. Kies "Mono"
9. Doe dit bij beide sporen (want er zijn er 2 nadat je het hebt opgesplitst)
10. Je bent klaar, alleen nog opslaan. Kies bij "Bestand" (helemaal links bovenaan) en "Exporteer als MP3". Sla het ergens op en voila.