Microfoon maakt krakende opnames, help?

Mijn headset, die zo goed als nieuw is, met een inplugbare microfoon, maakt rare krakende geluiden bij het opnemen.
Is dit een fout die te verhelpen valt, of is hij kapot, en moeten we hem terug brengen?

Hier een voorbeeld van het krakende geluid: http://tinypic.com/player.php?v=2cdc2z9&s=6

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
4.2K

Antwoorden (2)

Er zijn 2 mogelijkheden.
1) het geluid staat veel te hoog waardoor de electronica overstemd wordt. Zachter zetten is de oplossing.
2) ergens een slecht contakt want het kraakt en dat is eigen daaraan. Slecht contakt opzoeken en verhelpen.
Eens proberen op een ander audiotoestel om te elimineren.

Een zeldzame keer zit het in het microfoontje zelf en dan is vervangen de enige oplossing, maar ik zie dat u nog garantie heeft, dus return to sender !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan nog wel meer mogelijkheden bedenken. :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok, laat maar weten, ik kan altijd bijleren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1. Virusscanner (of ander programma) aan tijdens opname. (Welke geluid onderbreekt.)
2. Driver probleem.
3. Asio buffers niet juist ingesteld.
4. Ander (b.v. netwerk) kaart welke conflicteert met slot van geluidkaart.
5.....
:)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok, maar dan had hij die problemen al moeten constateren hebben bij weergave van andere bronnen maar omdat daar geen melding van was ging ik die richting uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan zijn dat het zich alleen openbaard met opnemen.
Begrijp me niet verkeerd. Goed antwoord hoor.
En denk ook dat kans groot is dat het probleem daar inzit.
(Al denk ik dat oversturen anders klinkt.)
Ging mij alleen om het zinnetje:
"Er zijn twee mogelijkheden."
:)
Uit mijn eigen ervaringen ben ik tegen verschillende problemen opgelopen die ook voor dit effect zorgden of een soortgelijke effect:

-Mijn stroom van mijn computer was niet(goed) geaard
-Ik had mijn microfoon op een on-board geluidskaart aangsloten (deze zit meestal rechtstreeks op je moederbord en is vaak bagger quality)
-Mijn usb headset kreeg niet genoeg stroom.
-Opneem software was niet goed ingesteld

Misschien dat je het even zou kunnen bekijken of je 1 van deze problemen hebt, zo niet dan hoor ik het graag.