Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de oorzaak dat mijn radio plots automatisch het volume aanpast?

Ik zit op mijn gemak naar de radio te luisteren, waarna de radio in enkele seconden automatisch het volume op zijn hoogste stand zet of juist op nul. Dit gebeurt soms dagelijks en af en toe maar één keer per maand.
Het betreft een radio van LG. Ik verwijder regelmatig al het stof en controleer de draden. Wie weet wat de oorzaak kan zijn. Volgens LG kan ik hem opsturen naar ze voor reparatie, maar daar heb ik helaas niet zulke goede ervaringen mee zoals het beschadigd terugkrijgen van apparatuur.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
651

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De oorzaak is dat fabrikanten de neiging hebben alle toeters en bellen in een toestel te stoppen die mogelijk zijn en met elke toepassing neemt helaas ook de kans op storingen toe.
Ik ben bang dat er voor deze kwaal geen huis- tuin en keuken remedie bestaat en terugsturen de enige oplossing is.
Zelf probeer ik altijd tweedehands kwaliteits apparaten te kopen die niet meer opties bieden dan nodig zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding