Kan ik home cinema speakers op een bepaalde manier toch aansluiten?

Nou ik hem namelijk een home cinema set met 5 speakers en een Dvd speler.
Aangezien de Dvd speler stuk is, is er dan een mogelijkheid om de speakers alsnog te gebruiken?
Dat ik een versterker of iets koop, want de de bedrading van de speakers zien er zo uit : http://i45.tinypic.com/2l8yjxu.png

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Ha, die Autobart;

De aansluitingen op de bedrading zijn anders dan die bij de meeste andere speakers. Dat neemt niet weg dat je de speakers ook op een andere versterker kunt aansluiten: meestal wordt luidsprekerkabel aangesloten met een kaalgestript eindje dat in een klemmetje op de versterker wordt gestoken dus dat kun je bij deze kabels in principe ook doen als je de stekkertjes afknipt. Maar overtuig je er wel eerst van dat de belastbaarheid van de speakers en het vermogen van de versterker die je wilt gebruiken op elkaar afgestemd zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

als de dvd stuk is, doet de rest het dan ook niet meer? Mijn dvd is ook stuk, maar tv usb en mps aansluitingen doen het nog wel en geven het geluid gewoon weer over alle 5 boxen.

En je kunt altijd nog andere stekkertjes op de kabels zetten. Plus en min is goed aangegeven zie ik, dus dat gaat je zeker lukken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aanvullend op de anderen:
Dat kan wellicht wel, maar zijn die speakers dan zo goed of waardevol dat je er een bepaald voordeel aan hebt?

Als je een andere versterker koopt (en dan neem ik aan dat je ook een andere DVD-speler of bron erbij koopt) dan kun je daarop speakers aansluiten. Of je huidige speakers dan nog een goede match zijn moet je dan beoordelen.