Kan ik verschillende speakers met een bepaald kabeltje aansluiten op 1 laptop?

Ik zat te denken, als je nou 2 setjes speakers, in dit geval Logitec Z323, kan aansluiten op 1 laptop, kan je dan via een bepaalt snoertje/kabeltje de muziek op alle speakers krijgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (3)

met een AV kabel kan dat maar dan gebruik je allen de links en rechts kabel en de andere kant in je hem in je hoof t telefoon doen en je muziek afspelen

Toegevoegd na 3 minuten:
je moet er natuurlijk wel er een hebben van rood wit geel
naar een blauw groene stekker en je kan hem ook in je telefoon doen

Toegevoegd na 3 minuten:
je moet er natuurlijk wel er een hebben van rood wit geel
naar een blauw groene stekker en je kan hem ook in je telefoon doen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wij hebben een dubbel stekkertje.
Twee ingangen voor de plug van je koptelefoontje, en dan 1 plug uitgang voor in de laptop. Dan konden we beiden met koptelefoon luisteren.
moet met speakertjes ook lukken.

heb het stekkertje gewoon op de markt gekocht, maar volgens mij hebben ze die bij een elektronicawinkel of bijvoorbeeld Action ofzo ook voor bijna niks

op http://www.miniinthebox.com/nl/narrow/verloopstekker_v38345t0/audio-and-video-uitrusting_c4397 heb ik de foto gevonden, zij noemen het 2 vrouwelijke audio splitter naar 3.5mm male jack adapter en hij kost daar 42 cent
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het lukt sowieso alleen gaat de impedantie (weerstand) met een factor twee omlaag, het gevaar bestaat dat het eindversterkertje van je computer doorbrand als je de volume instelling van je computer te hard zet: advies zet de volume output ongeveer op de helft.
ik neem hierbij aan dat de speakertjes hun eigen voeding hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voordat je met de input impedance van dit soort speaker in de problemen komt heb je er al tig aangesloten.
Je loopt eerder kans de input te oversturen bij te hard volume dan dat er wat doorbrand.
Is geen probleem. Vraagsteller kan gerust 2 sets met bovenstaande splitter op de laptop aansluiten.
(Het blijft wel stereo en wordt niet surround of zo.)