hoe maak je van ouderwetse cassettes digitale bestanden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Audio
2.2K

Antwoorden (6)

Door bijv. een cassetterecorder aan te sluiten op een computer en ze op te nemen. Dan kun je er CD's van maken.
Hier een website (Engels):
14 jaar geleden
Voor een paar tientjes kun je daarvoor een adapter kopen:
http://cgi.benl.ebay.be/platenspeler-casette-cd-naar-usb-omvormer-adaptateur_W0QQitemZ250487317338QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_123?hash=item3a5235235a
Je hebt ook platenspelers waar je cassetterecorders op kunt aansluiten om de boel vervolgens te digitaliseren.
Makkelijk als je ook nog van die oude platen hebt liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebruik een TapeExpress
€ 69,00
Zie link.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een tijdje geleden verkocht de Aldi een apparaatje met twee tulpstekkeringangen, een USB uit en driver.
Wellicht heeft de vakzaak ook dergelijke apparaatjes.
Ga wel even op zoek, de prijverschillen kunnen indrukwekkend zijn, de kwaliteitsverschillen zijn vaak klein.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
•Sluit de mini-stekker aan uw koptelefoon-uitgang van uw receiver die is aangesloten op de audio-tape speler of kunt u de oortelefoon aansluiting die is geïntegreerd in uw audio-tape speler.
•Sluit de andere kant van de kabel aan op de Line In van je geluidskaart (deze ingang is meestal groen).
•Start uw Rippen software op uw computer voor Line In opnemen. Terzelfder tijd, druk op play om te beginnen uw audio tape. Uw audio-tape moet opnemen op uw computer in real time. Het is belangrijk op te merken dat je eerst moet opslaan van uw audio-opname in de WAV-formaat, en verander het later in MP3-formaat.
•Eenmaal je een volledige opname van het geluid van de audio-tape opgeslagen op uw computer en in WAV-formaat, coderen met behulp van uw MP3-encoder programma. De meeste programma's rippen ook een codering programma. Nu uw oude audiocassette muziek is opgeslagen als een digitaal bestand dat kan worden afgespeeld op elke computer of opgeslagen op een CD of iPod type apparaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heel simpel... start een microfoon opneem software...

cassette band uitging in je microfoon ingang en klaar :D opnemen dan ff met Windows movie maker knippen (of een ander muziek editing programma)