Hoeveel volt kan je maximaal op een autoradio zetten?

Kan ik bijvoorbeeld een adapter van 18 volt 6 ampère op mijn auto radio zetten? denk dat het te veel is maar hoeveel is teveel?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
3.9K

Het beste antwoord

NIET doen, gaat zeker kapot !
Elektronische apparatuur kan wel tot max +en - 20 % aan.
Een autoradio tot max 25%

18 volt is al 50% meer en dat zal niet meer lukken.
Kijk eens op het kenplaatje, daar staat meestal vermeld tussen welke spanning die mag werken ofwel staat er een tolerantie opgegeven bv. 12 V + of - x %.

12 V + of - 25 % = tussen de 9 Volt en 15 Volt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

12 volt en niet meer.. Tenzij je vrachtwagen hebt die kunnen 24 v