Mijn USB-kabel voor mijn iPod touch 5 is kapot nadat ik hem uit doosje haalde. Wat nu?

Ik heb een iPod touch 5. Ik had het eerste kabeltje kapot gekregen door veel gebruik na 6 maanden (al vrij snel dus misschien niet alleen het gebruik). Toen had ik een nieuwe hekocht die het 3 maanden volhield, en vannochtend heb ik er weer een gekocht. Ik wil nu mijn iPod opladen, maar het lukt niet.
Ik moet mijn ipod in de bepaalde houding leggen, anders lukt het niet. En ik heb hem net nieuw gekocht.
Mijn home-button doet het ook minder goed, maar ik weet niet of dat er mee te maken heeft.
Is het misschien mijn iPod die kapot is, of het draadje dat kapot is?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (2)

Het kan dat de micro usb poort van je ipod stuk is. Oftewel dat er pinnen uit missen. In dat geval is dat een probleem.

Ik zou nog een andere usb kabels proberen. Als het nog steeds lastig gaat kan het dat de pinnen kapot zijn . Dat moet je vervangen en is lastig /duur
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat Tekken zegt is waar, maar jij hebt geen micro USB. Jij hebt een apple aansluiting. Door teveel gebruik van je telefoon en dus teveel heen en weer geschut met je kabeltje in je aansluiting kan hij een soort oprekken/verbuigen. Hierdoor maakt hij niet goed contact meer met je oplaaddraad en moet je hem dus in die bepaalde houding leggen.
Meestal komt dit door: gebruik in bed aan het snoer, laten hangen aan het snoer, tevaak opnieuw opladden (erin eruit erin eruit etc). Je kunt er weinig aan doen, ik zelf raad je aan om je iPod gewoon lekker met rust te laten tijdens het opladen om verdere oprekking van je aansluiting te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En de kabel er uithalen door aan de stekker te trekken en niet aan de kabel; daardoor trek je snel de verbinding tussen kabel en stekker kapot.