Kan ik mijn 500watt subwoofer aansluiten op 4 kanalen? double bridged?

ik will mijn 500 watt subwoofer wat meer kracht geven, ik heb een versterker van 250 watt + 250 watt.

dit ziet er zo uit:

LEFT RIGHT
Z(1) - R(1) Z(2) - R(2)
Z(A) - R(A) Z(B) - R(B)

ik heb een optie om:
1 met 2 te bridgen
A met B te bridgen

z=zwart
r=rood

kan ik ze allebei bridgen zodat het er zo uit komt te zien

Negatief sub kabel - Z1 - interne bridge - R2 - extern kabeltje - ZA - RB - Positief sub kabel

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Je hebt geen schema van de gehele versterker bijgevoegd (de elektronica erin)

Vooralsnog verwacht ik niet dat je de twee uitgangen zonder meer in serie kunt zetten om meer vermogen te krijgen.
Het kan dat 1 van de kleuren is geaard, en creeer je kortsluiting door een kleur aan de geaarde poot van het andere kanaal te bevestigen. (parallel zetten gaat sowieso niet werken ivm de impedantie....als je de spanning niet opkrikt zul je ook de stroom niet opkrikken.En dus ook niet het vermogen.)

Wat wel kan werken: Scheidingsfilters op de uitgang zetten om de lage tonen te splitsen van de hoge tonen en de lage tonen dan leiden via een luidspreker transformator (scheidings transformator dus). De 2 nu wel gescheiden secundaire spoelen van die transformatortjes kan je wel in serie schakelen ...Beide transformatoren zouden dan aan de secondaire zijde ca 70% van de spanning van de versterker moeten leveren.
De hoge tonen gewoon naar je andere boxen door leiden natuurlijk.