Speaker aansluiten op subwoofer help!!!

Ik heb een ion tailgater en een subwoofer ik wil graag de subwoofer op mijn speaker aansluiten Help!!!! Ik heb alle gaatjes geprobeerd maar er komt geen geluid uit de subwoofer. Ps de speaker is op accu

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
1.4K

Antwoorden (2)

Je kan je speakers niet aansluiten op je subwoofer. (het kan wel, maar dan komt er geen geluid uit) Een subwoofer is een soort speaker. Een speaker speciaal voor de bass.

Wat ik op je foto zie is een versterker. Daar kun je speakers op aansluiten of een subwoofer.

Sluit sowieso de plus-kabel aan van je accu naar je versterker. Aangegeven als; + of 12V
Sluit de min (massa) op de min aan en dan nog een remote-kabel van de + van je radio naar de remote van je versterker. (constante stroom)

Als je dit gedaan hebt vind je (meestal) aan de andere kant van je versterker 4 of 8 ingangen met + en -. Als je op de speaker een kabel doet heb je ook een + en een -. Doe de uiteinden (van de kabel die aan je speaker zit) + aan + op je versterker en - aan -. Zo moet hij het doen ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een versterker is een apparaat dat (in dit geval) geluiden versterkt en kan nooit een box (speaker) zijn. Of bedoel je box (doos) :p Wel kan het samen in een kist (box) zitten, dus aan elkaar vast. Het enige idee dat ik dan nog heb is dat je accu 12Volt is en je "box" 220Volt nodig heeft ;)
Als ik naar de foto kijk zijn de aansluitingen die op de foto afgebeeld staat INgangen en geen UITgangen. Je kan daar geluid insturen om over de ingebouwde speakers weer te geven maar geen geluid uithalen om speakers aan te sturen.
De aux zou je een andere mp3 speler of andere stereo apparatuur op aan kunnen sluiten, met de regelaar ernaast kan je dan het volume bepalen.
Het andere ingangtype is bedoeld voor microfoons of instrumenten met een jack aansluiting. Op de foto kan je een aangesloten microfoon zien.

Heb even de specs nagekeken,maar er zit helaas geen uitgang op.