Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is het raadzaam om een 7.1 surroundset aan te shcaffen of scheelt het zo veel in prijs dat je beter 5.1 kan kopen ( ook omdat t meeste 5.1 is)?

En wat is dan een aan te raden merk of type. voor zowel pc als games ( pc en ps3) als film

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
883

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

7.1 is het beste maar het is wel erg duur een 7.1 surround set geeft het effect van een biosscoop.

Je hebt ook nog 6.1 dan Deze opstelling is een uitbreiding op de standaard 5.1 opstelling, met een centre channel voor achter de luisterpositie. Dit extra kanaal zorgt voor vloeiendere 360 graden surround ervaring. Er zit geen “gat” in het geluid wanneer het van de ene surround speaker naar de volgende gaat. De 2 belangrijkste surround formaten voor deze opstelling zijn Dolby Digital EX 6.1 and DTS ES 6.1.

5.1 5.1 is de meeste voorkomende surround opstelling. De belangrijkste surround formaten voor deze opstelling zijn Dolby Prologic, Dolby Digital, DTS en de meest recente Dolbu TrueHD en DTS HD (Voor meer informatie: Surround formaten) De opstelling bestaat uit 2 front speakers, één centre speaker, 2 surround speakers en één subwoofer kanaal.

Al met al is 7.1 het best voor het echte biosscoop effect maar je moet het er wel voor over hebben aangezien de 5.1 ook mooi geluid geeft, en het heeft ook surround dus ik raad je 7.1 aan als je het geld hebt en 5.1 als je dat niet hebt.


Ik raad je aan ook even mijn bron door te lezen ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
of het raadzaam is in jou geval is me niet duidelijk. Welke waarde hecht je aan geluid, en welk budget heb je ervoor over? Welke beperkingen kent de ruimte die je wilt gebruiken?

Een slechte set in een perfecte ruimte is naar mijn mening minder raadzaam dan een goede set in een minder optimale ruimte.

Je kunt ook een meerkanaalssysteem kopen met losse kabels en speakers (alles van andere merken), dat kan een hogere kwaliteit opleveren dan een standaard set, waarbij de kwaliteit om budgettaire redenen leidt tot consessies.

Wil je per se iets nieuw kopen of is jong-gebruikt ook te overwegen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding