Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet ik letten op speciale type aansluitingen bij het kopen van een auto radio?

Ik heb een volkswagen polo gekocht. Nu was ik benieuwd of ik gewoon een radio speler kon kopen. Of moet ik op een speciale type aansluiting letten ( of is dat bij alle auto's standaard de zelfde aansluiting?)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
552

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kunt gewoon een autoradio kopen die je wil. Meestal zit er een juiste stekker op met een eventueel tussenstuk erbij. Zo niet, kun je een juist tussenstuk kopen, of deze zelf ombouwen dmv kroonsteentjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bij een beetje vakhandel hebben ze verloopstekkers hiervoor.
Deze zijn automerk/type en radiomerk afhankelijk.
Deze stekkers passen zowel op de radio alswel op de aansluiting van je auto.
Ik haalde mijn altijd bij halfords.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals geschreven zijn er verloopstekkers te koop. Maar je moet er wel even op letten of je auto stuurbediening heeft voor de radio. Niet alle autoradio's ondersteunen dat, en als ze het wel ondersteunen heb je daar ook een verloopkabel voor nodig.
Sommige fabrieksradio's hebben ook geen eigen display, maar tonen de info op het display van de boordcomputer. Ook kan het zijn dat de fabrieksradio functies heeft voor de bediening van de boordcomputer, zoals het instellen van de taal, datum/tijd, etc. In dat geval wordt het lastig om hem te vervangen door een andere radio.
(Lees meer...)
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding