Moet ik letten op speciale type aansluitingen bij het kopen van een auto radio?

Ik heb een volkswagen polo gekocht. Nu was ik benieuwd of ik gewoon een radio speler kon kopen. Of moet ik op een speciale type aansluiting letten ( of is dat bij alle auto's standaard de zelfde aansluiting?)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Je kunt gewoon een autoradio kopen die je wil. Meestal zit er een juiste stekker op met een eventueel tussenstuk erbij. Zo niet, kun je een juist tussenstuk kopen, of deze zelf ombouwen dmv kroonsteentjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bij een beetje vakhandel hebben ze verloopstekkers hiervoor.
Deze zijn automerk/type en radiomerk afhankelijk.
Deze stekkers passen zowel op de radio alswel op de aansluiting van je auto.
Ik haalde mijn altijd bij halfords.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals geschreven zijn er verloopstekkers te koop. Maar je moet er wel even op letten of je auto stuurbediening heeft voor de radio. Niet alle autoradio's ondersteunen dat, en als ze het wel ondersteunen heb je daar ook een verloopkabel voor nodig.
Sommige fabrieksradio's hebben ook geen eigen display, maar tonen de info op het display van de boordcomputer. Ook kan het zijn dat de fabrieksradio functies heeft voor de bediening van de boordcomputer, zoals het instellen van de taal, datum/tijd, etc. In dat geval wordt het lastig om hem te vervangen door een andere radio.