Heb je een Versterker nodig voor zulke speakers: http://verkopen.marktplaats.nl/photopopup/548999905/1 Zo ja, wat voor een??

Heb je een Versterker nodig voor zulke speakers: http://verkopen.marktplaats.nl/photopopup/548999905/1
Zo ja, wat voor een?? Alvast bedankt !

Toegevoegd na 30 minuten:
Kan je eventueel ook een goedkope oude versterker van de Stilema bijvoorbeeld gebruiken voor zulke speakers??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (4)

Ja daar heb je een versterker voor nodig.
Je zou eens moeten kijken hoeveel watt de speakers zijn en dan een versterker kopen met evenveel of minder watt vermogen. Als je een versterker gebruikt met meer watt dan de speakers, heb je een grotere kans dat je je speakers opblaast (En dan gaat waarschijnlijk ook je versterker kapot).
Kortom, zoek een versterker met evenveel of minder watt dan de speakers.

Wat je ook zou kunnen doen is kijken wat voor type versterker er normaal bij die speakers hoort. Het lijken me namelijk geen speakers die je gewoon los kunt kopen, vaak zijn dit speakers waar je ook een audiotorentje bij koopt. Zoek eens op welke versterker er dus origineel bij zit, die kan je namelijk ook gebruiken.

Toegevoegd na 15 minuten:
de Stilema? Bedoel je een tweedehands winkel?
Tuurlijk kun je ook een tweedehands versterker gebruiken. Hoe oud de versterker is maakt niet zoveel uit. Ik gebruik hier in mijn kamer een 80 watt versterker van zo'n 40 jaar oud, en die werkt nog zoals de beste;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja je hebt hiervoor een aparte versterker nodig. Deze zijn van een Philips mini set. Heel zwaar zijn ze niet, dus elke niet te hoge wattage stereo versterker kan. En surround versterker zou je alleen de front speakers aan kunnen sluiten

Toegevoegd na 2 minuten:
ze zaten bij een 2x 50Watt versterker
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja je kan goedkopen en goede versterkers halen bij maxiaxi.com
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
speakers geven geen geluid zonder te zijn verbonden aan een bron.
dus je hebt een bron nodig, bijv. een home-cinema of audiosetje of een losse CD/DVD/Blue-ray speler (in dat geval met een interlink (tulpstekkers) verbonden aan je versterker (of receiver)) en dan verbind je de versterker met een luidsprekerkabel aan de speakers.
Let op bij de aansluitpunten van de speakers en de versterker dat de maatvoering past bij de dikte van de luidsprekerkabel.

Je kunt beter een iets "zwaardere" versterker nemen (dus met meer watts output), omdat die stabieler is en minder vervorming (clipping) geeft, dan hebben de speakers minder te lijden (mits je de versterker niet absurd opendraait).

Op marktplaats kun je voor weinig een versterker vinden, prima merken: denon, marantz, pioneer, etc.