Hoe hard is nou eigenlijk 10 watt? Ik wil een docking station kopen! Is 10 watt genoeg voor als je buiten bent?

Ik wil graag een docking station kopen, en degene die ik op het oog heb, geeft 10 watt aan vermogen. Maar hoe hard gaat 10 watt nou eigenlijk? Is dat genoeg voor als je bijvoorbeeld buiten aan het voetballen bent, en je wil nog wel wat van de muziek horen?
Ik hoop snel op jullie antwoorden!

Ps: http://www.mobielbereikbaar.nl/product/philips-as351-12-fidelio-speaker-dock

(het betreffende docking station)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
13.2K

Het beste antwoord

De meeste speakersets voor computer, smartphone, tablet zijn laag wattage. De belangrijkste reden is simpelweg de beschikbare stroom en totale verbruik (duur van een opgeladen batterij)
Vaak zijn dockingstations en speakers met een zo laag mogelijke weerstand toegepast waardoor de geluidsdruk (Db) hoger wordt (geldt ook voor oordopjes) Lagere weerstand betekend meer volume.

Daarnaast is er onderscheid in sateliet speakers (hoge en mid tonen) en woofers. Dockingstations hebben meestal geen woofer maar de bass wordt geemuleerd. 10 Watt is doorgaans voldoende om duidelijk muziek te kunnen horen. Dat wil zeggen voor huiskamers, slaapkamers, in de tuin, etc. In rumoerige omgevingen wordt het onderscheiden van muziek met 10Watt vermogen lastiger.

Let bij wattage altijd op welke waarde wordt aangegeven. 10 Watt kan piek of nominaal vermogen betekenen. Piek vermogen = maximaal mogelijk / Nominaal = gemiddelde vermogen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Watt is het stroom gebruik zegt dus niks over volume.
Volume meten we in decibels en daar geeft Philips niks over op
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou graag het 1e antwoord wat willen onderbouwen, 10 watt heeft niks te maken met de geluidsdruk van je luidspreker (dat in je dockingstation zit). De geluidsdruk wordt meestal geuit in DB (decibel). 10 watt is puur wat er door je spoel van je luidspreker heen gejaagd wordt (wisselspanning ivm trillingen). Een luidspreker van 10 watt kan dus ook een wijde sprijdingsruimte hebben maar ook een korte, dit houdt in dat het vermogen dus van positie veranderd, het wordt dus niet minder! Maar als jij buiten wil gaan zitten dan zou ik voor een met een redelijk hoog aantal decibel nemen ivm meer sprijding en vermogen. Binnen zou je je met weinig vermogen al kunnen redden!