heb met itunes een paar nummers gebrand een paar keer afgespeeld op cd speler en nu wil hij een lege cd?

heb ooit 7 nummers op een lege cd gezet nu wil ik er nog 3 (er is ruimte voor 19 nummers) zo'n 700 mb 80min maar toch wil hij een lege cd

Toegevoegd na 5 minuten:
is het iets tegen cd's branden ofzo en kan ik er iets tegen doen

heb been zin om een hele cd te verspillen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Gaat niet werken, omdat de audio-cd al is "afgesloten", zoals de vorige sprekers al zeiden.

Als je de muziek niet meer als mp3 hebt maar je wilt toch graag meer liedjes erbij zetten, dan is dit wellicht een suggestie:

1) "rip" je huidige CD, oftewel sla de liedjes weer terug op als mp3 (hier is allerlei (gratis) software voor beschikbaar, zoals Audiograbber (http://www.audiograbber.org/)

2) pak een nieuwe CD en zet daar die "geripte" liedjes op en je nieuwe liedjes

Je kunt de nieuwe CD "multi-session" maken en zodoende de mogelijkheid open houden om er later nog meer bij te zetten, maar dat zorgt er wel voor dat veel audio-cd-spelers (bijv. in een stereo set of in een autoradio) de CD niet meer zullen kunnen lezen. En aangezien CD'tjes geen ruk meer kosten is het dan waarschijnlijk makkelijker om gewoon je MP3'tjes niet weg te gooien nadat je ze gebrand hebt, en dan later weer een nieuw CD'tje te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
thx makkelijk en duidelijk uitgelegd

Andere antwoorden (2)

Als het een audio cd is geweest dan wordt deze "afgesloten"je kan er dan niets meer bijzetten. Dit kan alleen bij data cd's

Toegevoegd na 22 minuten:
SadBunny heeft gelijk. Echter niet aan te raden om het te doen voor een cd speler, vaak wordt dit niet herkend.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet helemaal correct: je kunt wel degelijk multi-session audio-cd's maken, alleen die zullen door sommige audio-cd-spelers niet kunnen worden gelezen. Punt is alleen dat als de audio-cd al "afgesloten" is, dat je er dan niets meer bij kunt krijgen.
Je kan niet een cd branden, geschikt voor normale cd spelers, en er dan later weer andere nummers bijzetten.
Laat ik zeggen dat je sessie op de cd eerst afgemaakt werd toen je besloot deze geschikt voor normale cd spelers te maken.