Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe moet je een renegade 550 watt subwoofer aansluiten op een caliber Rcd 263 Bt Radio ?

Ik heb dus een Renegade subwoofer van 550 watt. En een versterker van Renegade. Ik heb nu een dun blauw kabeltje en ik weet niet waar deze voor is. Ik ken iemand die ook deze subwoofer heeft maar wel met een andere radio. Ik kan zien dat dit blauwe kabeltje is aangesloten op de Radio van die vriend maar ik kan dit kabeltje bij mij nergens aan aansluiten. Ik heb wel een wit/roze achtig kabeltje dat los zit van de iso blok. Moet ik dat blauwe kabeltje daar op aansluiten? Ik weet ook niet waar deze voor is. Ik heb trouwens een Caliber RCD 263 BT auto radio.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Van vroeger weet ik dat het blauwe kabeltje 12V spanning krijgt op het moment dat je de radio aanzet. Op die manier kan je een versterker pas in laten schakelen op het moment dat je radio ook daadwerkelijk inschakeld.
Vaak zit er op een aftermarket versterker een ingang die remote heet of zoiets. Daarop moet je dat blauwe kabeltje aansluiten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding