mijn ps3 heeft een optical out uitgang, als ik verbinding maak met mijn hifiset via optical kabel, kan ik dan films met DTS soundtrack afspelen?

Als titel.
normaal heb ik dan statisch geluid als ik film met dts geluid stream naar ps3 en geluid via composietkabels met AUX op hifi.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (2)

Ja, het kan allebei. Ik heb zelf de aux verkeerd om aangesloten zodat ik op de pc geluid van voren heb. Wil ik de pc als stereobron gebruiken dan gebruik ik de digitale ingang.

Toegevoegd na 1 minuut:
bij optical cable is wel de lengte een probleem denk ik. coax gaat makkelijker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
DTS is surround.
Je hifiset (Of liever home cinemaset) moet wel over een een DTS decoder beschikken. (anders krijg je inderdaad alleen statisch geluid)
De HDMI en optische uitgangen ondersteunen meerkanaals (dus ook DTS) uitvoer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist. (Als je DTS afspeelt dan he :))