Wat is een goede zangmicrofoon?

Ik zoek een goede zangmicrofoon, het liefst niet te duur maar ik wil er wel wat aan uit geven voor kwaliteit.
IK wil hem gebruiken om goede you tupe filmpjes te maken je ziet vaak zo'n microfoon met z'on zwart rond ding ervoor zo eentje bijvoorbeeld waar kan ik die goedkoop kopen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Je moet een combinatie van mixer met fantoomvoeding en een microfoon kopen. (even zoeken op marktplaats op beide woorden). De mixer kun je via een minijack naar de line in ingang van de geluidskaart pluggen. In de bron een setup maar nog zonder mixer of usb geluidskaart. Het zwarte ding is een windschermpje dat bijgeluiden voorkomt. Alles bij elkaar kost het dus wel wat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Of je gaat voor een dynamische microfoon (Heb je geen fantoomvoeding en zo nodig en ze kunnen ook beter tegen een stootje)
Dat zwart ding heet popfilter. Met een dynamisch microfoon zal je die niet gauw nodig hebben. (En anders maak er 1 van een nylon kous)
Voorbeeld van mic in link hieronder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meeste geluidskaarten zit wel een microfoon ingang op.
(Dus geschikt voor een dynamisch microfoon.)
Verder denk ik dat vraagsteller nog geen voorkeur heeft. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet zo veel verstand van hebt een deze prijs is zeker goedkoper, maar wat heb je aan apparaten enzo nodig om deze te kunne gebruiken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt van je computer af.
Heb je een geluidskaart met microfoon ingang?
Zo ja dan heb je naast de microfoon ook een passend kabel nodig.