Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waar moet je naar kijken als je een (versterker)/boxen/audiospeakers wilt kopen voor je computer, keyboard of gitaar?

Hoeveel vermogen? en lukt dit wel op verschillende instrumenten en computer? Ik heb zelf geen verstand van al deze dingen maar ik wil het wel op mijn kamer hebben, oftewel niet al te grote speakers en ik wil ook niet al te dure speakers.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
857

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Vermogen is niet (zo heel) spannend als je het voor binnenshuis wilt gebruiken. Belangrijke vragen zijn:

1) First and foremost: wat is je budget?
2) Wat wil je er precies mee kunnen? Je zegt "voor computer, keyboard óf gitaar" oftewel je wilt het voor één van de drie gebruiken? Of zou je het liever voor alledrie tegelijk willen gebruiken?
3) Gaat het je om zo hard mogelijk geluid of zo scherp mogelijke kwaliteit?

@2: als je iets wilt neerzetten waar je alles tegelijk langs wilt kunnen laten lopen (zodat je niet de hele tijd met kabeltjes moet gaan lopen klöten) is het wellicht nuttig om ook naar een (klein) mengpaneel(tje) te kijken, waar je dan al je inputs op kunt aansluiten en dan de output naar speakers laten lopen.

Ik persoonlijk heb mijn audio setup juist zo lopen dat ik al mijn instrumenten (microfoon, elektrische piano, synthesizer, elektronisch drumstel, basgitaar en elektrische gitaar) naar de inputs van mijn Behringer mengpaneeltje laat lopen, en dat mengpaneel z'n output loopt dan weer naar de input van mijn computer z'n geluidskaart. Dit zodat ik alles op de computer kan opnemen, mixen, manipuleren, whatever... En mijn computer z'n geluidskaart heeft een fijne set monitorspeakers (M-Audio studiophile AV40).

Mijn Behringer mengertje:
http://www.behringer.com/EN/Products/1002FX.aspx

Mijn speakers: