word infrarood gereflecteerd door een spiegel?

want ik heb een infrarood headset en ik vroeg me af of ik de infrarood zo kon reflecteren zodat ik in de gang die om de hoek licht ook ''bereik'' heb

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
1.7K
ItisILeClerc
12 jaar geleden
ja, infrarood wordt zelfs gereflecteerd door de binnenkant van je schedel

Antwoorden (1)

Ja hoor, dat werkt. Met een raam werkt dat ook al.

Toegevoegd na 2 minuten:
Met om de hoek richten moet je wel heel precies mikken trouwens. Maar zoals gezegd werkt het ook om je IR-afstandsbediening op de ruit te richten als je een apparaat achter je wilt bereiken zonder je in allerlei bochten te draaien. Dus met enig oefenen zal een spiegel misschien ook wel lukken. Anders heb je ook altijd nog signaalversterkers en IR-RF-IR converters, daar kun je echt je signaal enórm mee boosten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zet de tv ook wel eens uit door op de (witte) muur achter me te richten, werkt ook!