Hoe voorkom ik dat mijn speakers (PC) andere radiogolven ontvangt? Ik hoor namelijk regelmatig stemmen en een storing.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (4)

Niet, een radio pikt dat nou eenmaal op, heb ik last van met telefoons ;€
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Luidsprekerkabel aan 1 kant langer of korter maken wil wel eens helpen.
(Zodat je dus ongelijke lengtes hebt.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie hier geen antwoord in. Ofja, ik bedoel dat ik de link niet kan leggen tussen een langere kabel en minder storing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als beide speakerkabels even lang zijn werken ze als een antenne. Als die kabels ook nog eens evenlang of een veelvoud zijn van de golflengte van je stoorsignaal, dan kan je die dus over je peakers horen.
Als je echt geen andere radiogolven je speakers laten doorstralen zou je er een loden omhulsel om kunnen maken. Neemt een groot deel weg (word veel gebruikt in de kern-techniek).

Verder zou je ze ergens anders kunnen zetten zodat ze minder in de straling zitten. Je kan ze ook omringen door piepschuim.

Maar verder is er niet veel aan te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Houd piepschuim straling tegen?
Andere, betere kwaliteit speakers gebruiken. De afscherming van de versterker en de interne bekabeling laat te wensen over. Met bijvoorbeeld Bose speakers heb je dit zeker niet.