Hoe repareer ik het schakel-systeem tussen inputs op mijn versterker?

Ik heb een Harman Kardon HK3300. Er zitten verschillende inputs op (tape 1, tape 2, CD etc). Normaal druk je het knopje in, maar nu blijft hij staan op tape 1 én tape 2. Als je op een ander knopje drukt, gaat het lichtje op het knopje wel aan, maar zodra je hem loslaat is het weer uit. Verder komt er geen geluid uit (ook niet uit tape 1 of 2). Is dit te maken, of is hij echt kapot? Hij is al best oud, 1992.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Een mogelijkheid is dat het tape 1 schakelaartje defect is . Als je daar op drukt hoor of voel je dan een zacht klik-je zoals bij de andere schakelaars? Het kan zijn dat de schakelaar mechanisch vastzit. Natuurlijk kan het schakelaartje zelf ook defect zijn. Maar controleer eerst of er geen vuil of stof rond de knop zit dat het goed functioneren belemmerd.