Kan je een pc headset gebruiken voor de ps3?

He ik heb een pc headset en die zou ik graag willen gebruiken op mijn ps3 want de headset is best wel goed nu hoorde ik van bepaalde kanten dat je een audio adapter ofzo nodig hebt zodat je die sound/microfoon kabel in kon stoppen en de andere kant van de adapter in je usb poort kan stoppen maar werkt dit ook echt is mijn vraag eigenlijk?

m.v.g Luuk

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
1.8K

Antwoorden (3)

Ik heb zelf een Xbox 360, de aansluiting van mijn xbox headset is 2.5mm en die van een normale headset is 3.5mm.

Dan heb jij ook waarschijnlijk een 2.5mm aansluiting?

Zoja, dan kun je gewoon een splitter kopen van de 3.5mm naar een 2.5mm en dan kun je deze gebruiken op je PS3. Dit werkt in iedergeval gewoon voor xbox zo!

Succes!

Toegevoegd na 5 minuten:
Hier heb ik 2 websites waar je z'n adapter kan kopen.

http://www.blueface.nl/audio-stereo-adapter-1x25mm-jack-1x35mm-plug-p-1298.html

en

http://www.kabeltje.com/hq-audioadapter-25mm-male-35mm-female-stereo-p-11825.html

Je moet maar kijken waar je het besteld.

WAT IK ER WEL BIJ ZEG. De kwaliteit van kabeltje.com is beter dan dat van blueface.com maarja daar moet je weer verzendkosten betalen. Ik zelf had hem dan alsnog bij blueface besteld! het is namelijk ook weer geen drama kwaliteit!

Bij beide wordt het SNEL en NETJES geleverd!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een headset hebt met een USB uitgang, kan je die gewoon in je PS3 stoppen. Dat werkt gewoon, ik heb het ook. En wat hierboven staat geldt alleen voor de Xbox.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Luuk,

3 opties:

1. Een usb headset werkt 75 % van de gevallen
2. Koop een externe geluidskaart doe die in ps3 en kan je gewoon met de 3.5 jackets erin.
3. Gebruik de optische uitgang uit ps3 om geluid naar versterker te doen en doe daar je gewone headset in.

Succes