Er komt uit mijn speakers die ik gebruik voor mijn computer, heel zacht muziek of gesprekken? Hoe kan dit. Vangt een speaker radiogolven?

Er komt uit mijn speakers die ik gebruik voor mijn computer, heel zacht muziek of gesprekken? Hoe kan dit. Vangt een speaker radiogolven? Wat is er aan de hand. Ik heb alles gecontroleerd ik heb geen radioprogramma draaiende op de achtergrond. Ik heb geen media player draaiende op de achtergrond. Ik hoor het geluid heel zacht. Ik kan het ook niet harder zetten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
2K

Antwoorden (3)

Draadloze speakers? Dan zouden het radiogolven kunnen zijn van regionale radiozenders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee niet draadloos
Dat heb ik ook bij mijn Logitech X530 speakers. Ik had hiervoor een keer de helpdesk gebeld, en die beweerden dat dit normaal is. Na een tijdje vangen je speakers de signalen op in de lucht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe is het mogelijk dat speakers golven uit de lucht ontvangen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat er gebeurt is dat (meestal te wijten aan een slechte aarding), speakers en de bedrading werken als een antenne die 'verdwaalde radio signalen oppakken uit de lucht. Je kunt proberen de storing te minimaliseren door de luidsprekers anders te plaatsen of de kabels anders te leggen.
Die radiosignalen komen via de aarde. De zg de-modulatie vindt plaats in de electronica van het versterkertje van je boxen. Is je computer wel goed geaard? Geen of ondeugdelijke aarde kan ook de oorzaak zijn. Is het geluid weg als je het audio stekkertje uit de computer trekt?
Zo ja, dan is het ongetwijfeld het fenomeen wat ik beschreven heb.