Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

als ik mijn versterker aanzet hoor ik een hele harde bass dreun en dan komt er helemaal geen geluid meer uit hoe kan dat?

heb al een vrij oude versterker met een paar goede boxen, dit gaat al jaren goed en doe er niks vreemds mee, nu wou ik laatst weer muziek gaan luisteren maar dan zet ik hem aan en hoor je een bass dreun en dan gebeurt er niks meer, je kunt nog wel schakelen tussen aux, cd, tuner, ect. maar er komt geen geluid meer uit. hoe kan dit en kan ik dit oplossen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio
729
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoofdtelefoon aansluiting (als die er op zit) doet het wel?
Haal in iedergeval voor de zekerheid je luidsprekers (boxen) er af.
Mogelijk dat er een geliljkspanning op de uitgangen staat (harde dreun) en hier kunnen je speakers stuk van gaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is het nog een oude "buizen" versterker?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@moorddigger nee de hoofdtelefoon aansluiting werkt ook niet heb wel snel de boxen er af gehaald bedankt voor de tip, die hoeven van mij niet kapot
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@hdeknijf nee volgens mij niet

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk zijn de gelijkrichter en/of de buffercondensator van de gelijkspanning defect door ouderdom.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt voor je antwoord is dat iets wat te vervangen is?
Klinkt mij dat de eindtrap eruit ligt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding