Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

bijna geen bass uit speakers met huidige opstelling hij komt dit en hoe is het te verhelpen ???

ik heb mijn audio set op gesteld in een kamer van 3 meter bij 5 meter.
ik heb de speakers 3 meter uitelkaar richting het verlengde van de kamer als ik dan op 4 of 5 meter afstand zit hoor ik bijna geen bass, hoe komt dit en hoe kan ik dit verhelpen ik heb al geprobeert de akoestiek te verbeteren door gordijnen op te hangen aan de muren maar niks helpt hebben jullie misschien een op lossing voor mijn probleem voor mij is een subwoofer geen optie...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
4.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Wellicht heb je de speakers in tegenfase aangesloten, dan merk je juist dat de bas die de ene speaker produceert door de andere speaker uitgedoofd wordt.
Je kunt het controleren door de 2 draden van één van beide speakers om te wisselen.
Als je de versterker tijdelijk op mono zet kun je het beste waarnemen of dit de oplossing is, tevens zul je kunnen horen of het geluid dan netjes vanuit het midden lijkt te komen in plaats van diffuus uit de breedte van de speakeropstelling.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan proberen door ze max 1.5 meter uit rlkaar te zetten dan krijg je koppeling in het laag. Staan ze wel op een lijn of staat er 1 iets verder naar voren want dan krijg je looptijd verschil en dat kan ook Bas opheffen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een kwestie van de juiste demping.
Gordijnen helpen niet in het dempen van de bassen. Je zult mogelijk last hebben van bepaalde staande golven in je kamer. Probeer of dikke opgerolde dekens, evt. matrassen, maar die zijn eigelijk ook niet geschikt voor het dempen van bassen.
Plaats dit achter je luister positie, en verander ook eens van luisterpositie in de kamer of dat echt veel uitmaakt bij het luisteren. Als het beduidend beter wordt, de afluistering, maak dan een echte basstrap op basis van Homatherm flexCL. Dit is boven glaswol superieur dempingsmateriaal. Succes met luisteren!

Toegevoegd na 5 minuten:
Plaats om te beginnen de dempingsmaterialen in de hoeken en op muren waar overduidelijk een akoestische modus is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt/wilt geen subwoofer, maar misschien is deze wel in je systeem geconfigureerd... of er staat een bass / lage tonen filter actief; de lage tonen komen dan niet uit je speakers. Als je vrij kleine speakers hebt, is het bijna onmogelijk om harde lage tonen te produceren, aangezien je daarvoor volume (= grotere luidsprekers) nodig hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding