Is deze microfoon nou mono of stereo?

Ik wil graag de Philips SBC ME570 kopen, alleen ben ik er nog niet uit of hij nou mono of stereo is.
Dat is namelijk een belangrijk punt.

http://audio-tv-foto.marktplaats.nl/overige-audio-tv-en-foto/511272761-philips-stereo-microfoon-sbc-me570.html

http://www.philips.nl/c/tv-en-monitor-accessoires/sbcme570_00/prd/nl/;jsessionid=025C41E22E1666F86B77E435D0503910.app101-drp2?t=specifications

Wie kan mij uitsluitsel geven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
2K

Het beste antwoord

Kijk naar de plug ... 1 zwarte ring is mono
2 zwarte ringen is stereo (Bij een jack plug)

De meeste microfoons zijn mono
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk hier heb ik tenmiste wat aan :P

Andere antwoorden (3)

Volgens je eigen referentie: 'Connector: 3,5 - 6,3 mm mono'.
Trek zelf je conclusie...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en waarom staat er dan stereo op de doos?
De microfoon is mono, een stereo-microfoon is alleen mogelijk met twee richtinggevoelige kapsels in één behuizing.
In de specificaties is te vinden dat de microfoon omni-directioneel is, rondom gevoelig dus.
Om met omni-directionele microfoons een acceptabel stereo effect te bereiken moeten de microfoons zich op enige afstand van elkaar bevinden.
Verder geeft uiteraard de aanwijzing dat er een mono-jack aansluiting is al aan dat het een enkelvoudige (mono) microfoon is.
De aanduiding "stereo" op de doos zegt dus meer over de weinig professionele wijze waarop Philips deze microfoon aanprijst.
Ga liever voor "echte" microfoon fabrikaten zoals Sennheiser, AKG, Beyer, Shure.
Deze professionele merken hebben ook goedkopere modellen die mij meer vertrouwen geven dan onze grote gloeilampen fabriek uit het zuiden des lands.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wellicht ondanks dat er Philips op staat het is gewoon een low budget oplossing. Voor stereo zul je twee van deze microfoons aan moeten schaffen. Hoe goed ze zullen klinken en het geluid opnemen op grotere afstand van de microfoon weet ik niet. Een professioneel type kenmerkt zich door een mooi klankbeeld ondanks de afstand zoals eerder gesteld.