Hoe sluit ik mijn boxen aan op mijn geluidskaart?

Ik heb een set boxen van twee die ik heb gekocht en wil hem graag aansluiten op mijn ingebouwde geluidskaart.

Mijn geluidskaart is een m-audiophile http://www.bax-shop.nl/inbouw-geluidskaart/m-audio-audiophile-2496-pci-audio-interface/product-details.html

En mijn boxen M-Audio AV40 http://www.bax-shop.nl/koopjes-kelder/m-audio-studiophile-av40-desktop-speaker-set/product-details.html

Ik neem aan dat ik het rode kabeltje met de rode ingang met aansluiten en hetzelfde met de witte.
Er komt alleen geen geluid uit. Heb het ook al aangepast in het systeem.

Bij de boxen heb ik ook een kabel erbij gekregen rood met wit en een jack. Maar ik neem aan dat ik die niet kan gebruiken aangezien ik hem wil aansluiten op mijn geluidskaart?

Hoe moet ik dit oplossen?
Zal het aan de kabel liggen?
Heb eentje gevonden rood/geel/wit. (Gele gebruik ik dan niet) Zal dat invloed geven?

Bovendien heb je nog een ingang op de boxen
INPUT L TRS R

Wat is dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
1.1K

Antwoorden (2)

De speakers moet je aansluiten op de tulpaansluitingen op de geluidskaart zelf, niet op de witte kabels die aan de D-connector zijn aangesloten.
Je moet de rode en witte aansluiting met "out" gebruiken om met de tulpaansluitingen op de speakers te verbinden.
Als je een kabel met drie tulpstekkers gebruikt is dat prima, de gele laat je dan gewoon los.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank! Als ik hem test op de cmputer dan hoor ik geluid. Maar speel ik iets af op mediaplayer bijvoorbeeld dan hoor ik niks terwijl ik wel zie dat er iets afspeelt op het scherm. Komt alleen geen geluid uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk moet je in configuratiescherm nog iets aanpassen, of je hebt het volume uit staan.
Bovenstaand antwoord ziet er goed uit, als aanvulling soms moet je het geheel ook nog aan zetten in je configuratiescherm hier kies je geluid.