Welke monitoren zijn redelijk betaalbaar en goed voor een beginnende home studio?

Waar moet ik op letten? Ik heb een ingebouwde geluidskaart M-Audio Audiophile 2496 PCI audio interface waar hij op aangesloten zal worden.

Het is de bedoeling dat ik vooral beats gaat maken op cubase en zal opnemen. (zang/rap/keyboard/gitaar)

Ik heb een koptelefoon SHURE SRH440 en een microfoon Rode NT1a.

Budget is rond de 100/150 euro.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (1)

150 euro is natuurlijk een lachertje, dat gaat niet lukken. Voor een beetje instap studiomonitoren ben je eigenlijk het dubbele kwijt PER STUK, maar een paar Behringer's is denk ik een mooi begin en net even wat goedkoper.

Nu doe ik gewoon een gooi want ik weet niet hoe groot jouw afluister/werkruimte is, maar met de B3031A TRUTH kun je geen buil vallen. Die geven een behoorlijke geluidsdruk als het moet, klinken prima en strak en hebben een fraai laag wat nog best goed doorloopt. Ca. €350 voor een paar en die zijn actief, dus met ingebouwde versterkers (225W per kant! :). Ik heb ze zelf een paar keer gehoord en daar kun je leuk op werken in een beginnende home studio. Je kunt ook de kleinere lichtere nemen hoor, maar dan moet je weer een stuk minder van het laag verwachten en kun je in de mix wel eens de mist in gaan.

En sorry maar ik ga je geen advies geven om monitors te kopen die eigenlijk veredelde computerspeakertjes zijn... Daar heb je namelijk niks aan als je serieus aan de slag wilt.