mijn sony DAV -TZ135 5.1 speakerset gaat niet hard genoeg als ik hem op mijn tv aansluit. war moet/kan ik doen?

Ik heb mijn ps3, computer, digitenne boxje aangesloten met hdmi op mijn sony tv. En ik heb mijn tv met speakersetverbonden met hdmi & audio naar 3.5mm jack kabel. Maar als ik het volume op maximaal zet is het beluid niet erg hard. Ik heb ook nog even de 3.5mm jack op mijn ipod aangesloten en dat gaf wel mooi hard geluid. Maar wat moet ik doen om via mijn tv hard geluis uit mijn speakers teleten komen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (1)

De jack output van je Tv is een hoofdtelefoon aansluiting. Het uitgangssignaal is afhankelijk van het volume van de T.V. Als je het volume van de TV hoger zet is het signaal groter wat naar je speakerset gaat. Maar let op voordat je de plug uit de TV haalt dat je het volume van de TV lager zet.

Bij sommige Sony TV's kun je bij de instellingen, geluid kiezen of de jack uitgang een hoofdtelefoon/Audio Uit is. Zet deze op Audio Uit. Dan wordt de uitgang een audio uitgang.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik neem aan dat er een versterker bij zit. Of zijn het alleen maar speakers?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je de Tv bedoelt. Druk op de blauwe HOME knop. Met de "cirkel Knop" kun je naar links/rechts doe dat net zolang tot je rechts onderaan instellingen ziet staan. Met de boven/onder kun je naar de optie geluid gaan. Druk nu op de knop die binnen de cirkel zit. Weer met boven/onder ga je naar de optie hoofdtelefoon/Audio uit. Druk weer op de middelste knop en met boven/onder kun je kiezen voor Audio uit en activeren door op de middelste knop in te drukken. Door op de return te drukken (paar keer) ga je uit het menu. Ik hoop dat dit zo ook op jouw Sony TV werkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je Audio Uit hebt geselecteerd controleer ook meteen of optie Audio Uit (staat onder optie hoofdtelefoon/Audio Uit) op vast staat i.p.v. variabel.