Ik krijg geen geluid meer uit mijn oortjes als ik ze in mijn laptop doe, hoe kan dat?

Laatst had ik helemaal geen geluid uit mijn laptop. Toen had ik een nieuwe driver gedownload, het geluid doet het weer. Maar nu krijg ik dus geen geluid meer uit mijn oortjes als ik die er in doe. Er blijft dan geluid uit mijn laptop komen.
Als ik mijn oortjes in mijn mp3 doe dan doe dan komt er wel gewoon geluid uit.
Hiervoor deden de oortjes het altijd wel in mijn laptop.
En als ik de oortjes er in doe kan ik het geluid ook niet meer harder of zachter zetten. Dan moet ik hem eerst weer op nieuw opstarten.

Ik heb een laptop Extensa 5220 Acer en de oortjes zijn van Sony en de mp3 is een Sony Ericsson. (Voor als deze informatie nodig is).

Kan iemand mij helpen?

Toegevoegd na 1 dag:
Hij doet het weer! Helaas had niemand het juiste antwoord. Moest de Driver opnieuw installeren! Dus was Bushokje zijn antwoord het best, zo kwam ik er ook op om de driver opnieuw te installeren.

Wel allemaal +1 want dat had de oorzaak ook kunnen zijn!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio
1.8K

Het beste antwoord

Lijkt me ff de juiste driver downloaden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Er zitten meerdere ingangen op, probeer eens de groene ;))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je inspireerde me om de driver opnieuw te installeren! Maar dat je misschien dacht dat ik de verkeerde ingang had...

Andere antwoorden (4)

Ik denk dat er iets kapot is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mogelijk is de 3.5 mm stereo uitgangsgchassisdeel stuk.
Deze connector in de computer schakelt bij het gebruik van oortjes de luidsprekers uit en het signaal naar de oortjes in.
Als deze schakelaar kapot is, hoor je wel de luidsprekers, maar NIET de oortjes.
Deze kwetsbare schakelaar is te vervangen.
Je kunt een hoop ellende voorkomen door deze uitgang , met een stekker er in, zorgvuldig te ontzien van trek of duwbelastingen, vooral die haaks op de stekker werken.

Dus repareren.
Ik denk dat het NIET aan de driver ligt, het is volgens mij puur een hardwareprobleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je zeker dat je het stekkertje in het groene chassisdeel gestopt hebt? het rode chassideel is nl een audio ingang.
Werkt de volume regeling van de laptopspeakers wel?
Anders zal er inderdaad in het chassisdeel van de oortjes iets kapot zijn bij onzorgvuldige behandeling kan zoiets inderdaad stuk gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De volume regeling kan ik niet gebruiken als ik mijn oortjes er in heb zitten. Maar anders wel!
kijk bij je volume in je taskbar daa horen die dingen in te staan