Kan je met een i-phone 4 audio opnemen via de koptelefoon ingang?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een koptelefoon is een uitgang en geen ingang. Het lijkt me dus dat je niet via deze poort kan opnemen. Anders zou hij ook via de koptelefoon (kunnen) opnemen als je oortjes in hebt en dan spreekt... Lijkt me niet, maar 100% zeker ben ik niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De iPhone heeft toch een microfooningang via de 3.5" jack aansluiting. In de bijgeleverde koptelefoon/oortjes zit een microfoontje in het midden van de draadjes van de oortjes, om handstree te kunnen bellen (in een handig knopje waar je ook het volume mee kun lt regelen en een gesprek aan kunt nemen. Aan de jackplug zitten 4 ringen ipv 3.
Je kunt ook kant en klare microfoonpluggen kopen overigens. Tip (voor Sinterklaas? ;)
Mikey! Fantastisch klinkende stereo microfoon (met software) van het professionele merk Blue die je in de dock-poort steekt. http://www.bluemic.com/mikey/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk ding, maar die zit dus niet op de koptelefoon aansluiting... Ontbreekt alleen nog de driepoot om hem ergens neer te kunnen zetten... Van die Jack-plug zou kunnen, gebruik dat deel nooit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goede tips! Maar ik ben dus dj en wil als ik ergens draai..audio van mijn mengpaneel op me iphone opnemen.. Is dit mogelijk door mini-jack naar tulp? En welke app is daar dan goed voor als het mogelijk is..?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de jack-plug als microsfoon kan opnemen, kan je dat ook met een jack-tulp snoertje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat blijft natuurlik een beetje knudde, en natuurlijk als het lukt en het niet als een gek vervormd (mic level is geen line level). Als je het écht goed wilt registreren dan doen je het natuurlijk met dit: http://www.thomann.de/nl/line6_mobile_in.htm en een mini-jack naar stereo tulp kabeltje, niks geen microfoon die toch geen fijn klinkende DJ mix gaat opnemen (speakers, akoestiek van de club, joelen van lui), gewoon rechtstreeks van je tafel. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of men wil juist de club/dansgeluiden erbij hebben, maar dan zit de Apple noise reduction in de weg. Kunnen die draai/mengtafels tegenwoordig niet zelf direct op USB schrijven?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar mijn weten kan dat niet misschien wel met de nieuwste pioneer mixer.. Maar leek me gewoon super handig als dit met me iphone kon.. Leuke optie voor iphone 5 :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt me voor een een aantal iPhone gebruikers zinvol om een audio interface aan boord te hebben, maar voor de meeste niet, vandaar de tip van een extern interface..

Antwoorden (1)

Ja, dat kan. Als je een microfoontje erin steekt met een jack-plug. Echter kan je het geluid dan niet meer horen. Ik heb er zelfs eentje in elkaar gesoldeerd.