Zijn in ear oordopjes niet gevaarlijk voor je gehoor dan gewone oordopjes?

Ik heb nu de gewone oordopjes van Apple maar die zijn kapot. Maar nu kun je tegenwoordig heel veel in ear oordopjes kopen ik vind dit wel mooier geluid hebben maar ben alleen bang dat het schadelijk is voor mijn gehoor. Is het veel gevaarlijker dan gewone oordopjes?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
2.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet hoe ik op deze app mijn vraag moet veranderen of iets bijZetten maar nog even een vraagje wanneer staat het geluid dan eigenlijk te hard ik heb mijn iPod namelijk nooit harder dan de helft door de volumebegrenzing.

Antwoorden (5)

Zolang je ze niet te hard zet, gebeurt er niets.
Het enige wat in-ear oortjes doen is je oor afsluiten, waardoor je niets hoort van buitenaf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zeg natuurlijk niet dat je ze niet moet kopen,
maar ik heb ook apple oordopjes. Die doen het super goed. En ik had een tijdje geleden ook van die hele dure in ear oordopjes gekocht. En toch weetje dat je het niet hard moet zetten, maar dat gaat gewoon automatisch. En nu heb ik dus een lichte gehoorbeschadiging. Ik heb ze daarna ook gelijk weggegooit en gebruik nu weer gewoon mijn apple oordopjes (:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Apple oortjes zijn beter... Maar als die vervelend zitten houd het op hoewel je ook deze kunt gebruiken ( de kussentjes/hoesjes)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is juist minder gevaarlijk! Earphones dempen het omgevingsgeluid, waardoor je de 'phones minder hard hoeft te zetten. Als je geen Earphones hebt, zal je al snel last hebben van omgevingsgeluid en zal je je volume harder zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De oordopjes of in-oordopjes zijn op zich niet gevaarlijk. Je kunt ook niet kijken of de volumeknop op half staat en dat dan het geluid maar goed is....het kan te hard of te zacht zijn.
Ik ben 53 en heb nog prima gehoor (moet vanwege mijn werk ieder jaar een hoortest doen) en luister al JAREN met oordopjes naar muziek. Maar ik zet de muziek zo, zodat ik horen kan en niet dat mijn hoofd dreunt en mensen twee meter verderop mee zitten te swingen op mijn muziek.
Als ik de dopjes uit mijn oren haal met de muziek aan en ik hoor niks meer ervan, dan staat het geluid niet te hard...
In-oordopjes hebben ook het voordeel dat ze niet zo gauw uit de oren vallen...