Ik ben op zoek naar een auto accu, is het zo hoe meer Ah hoelanger die mee gaat?

hij is zoals gewoonlijk 12 v. Ik heb er nu een van 79 Ah en 7,2 Ah. Gaat die van 79 dan 10 keer langer mee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Ik weet niet of hij langer mee gaat, het enigste waar ik je wel voor waarschuwen wil is, als je en redelijke oude auto hebt, laat je dan geen "calcium-calcium"accu verkopen, je auto kan die namelijk niet opladen. Zelf heb ik een auto uit '95 en heb mij door een garage zo'n calcium-calcium accu laten verkopen en merk dat het indicatieglas v/d accu constant op opladen staat, nooit op groen. Ben naar de verkoper terug gegaan en hij zegt dat het niks uitmaakt, de accu start de auto toch, is zijn commentaar. Maar heb van een andere monteur gehoord dat het wel uit maakt, met name in de levens duur v/d accu. Deze accu laadt nooit volledig op omdat hij alleen in nieuwe auto's past die op 16V kunnen opladen. Daar deze accu zo nooit volledig wordt opgeladen, betekent dat dat er een gedeelte binnen in de accu zijn chemie verliest en uit eindelijk gewoon "dood" gaat. Tenzij ik het om de zoveel tijd weer opnieuw laat opladen volgens een speciaal procedé. Oudere auto's hebben of een "lood-lood"accu nodig of een "calcium-lood"accu. Met andere woorden, mijn calcium-calcium accu gaat hooguit 2 jaar mee op deze manier, terwijl 5 jaar toch echt standaard is. Hoop dat iemand hier wat aan heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit heeft met het amperrage van de startmotor te maken. Een diesel heeft een hoger amperage nodig dan een benzinemotor omdat een diesel een hogere compressie heeft. DE accu gaat echt niet langer mee, maar kortstondig meer stroom leveren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag staat in de categorie Home Elektronica AUDIO Vraag
Ja ,deze gaat 10 maal langer mee!

Een heel leerzame uitleg vind je op de volgende site:

http://members.chello.nl/a.galen4/index_bestanden/Page1596.htm