Als ik een draaitafel met studiomonitoren koop, welke bekabeling heb ik dan nodig om het aan te sluiten?

Met draaitafel bedoel ik dubele cd-speler

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar is zo geen antwoord op te geven, alles ligt af van de uitgangen/ingang van je apparatuur. Zijn de boxen actief? Anders heb je ook een versterker nodig.

Antwoorden (2)

Je vergeet nog het mengpaneel en de eindversterker.
Met deze spullen erbij heb je nodig:
Tulpstekker kabeltjes naar mengpaneel, tulp of jack (6,25mm) kabeltjes tussen mengpaneel en versterker, jack of speakon kabels tussen versterker en boxen.
Een en ander kan verschillen, afhankelijk van de gebruikte apparatuur.

Toegevoegd na 2 minuten:
verder heb je natuurlijk nog netkabels nodig om de apparaten van stroom te voorzien, alsmede een verdeelblokje om meer stekkers op één stopcontact aan te kunnen sluiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+of gewoon simpel speakersnoer tussen de speaker en versterker, mijn studiospeakertjes bieden geen andere mogelijkheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, en dan natuurlijk niet van die waanzinnig dure monster cables, lekker dik netsnoer doet het, zeker voor discotoepassingen minstens zo goed.
Het is bovendien makkelijker tussen de schroefbussen van de versterker en de boxen te prutsen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hehe dat vind ik nog steeds de leukste discussies in audiofielenland, kabels van 100'en euro's op apparatuur die als je het opentrekt intern hele dunne verbindingen heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, en dan vergulde optische kabels gebruiken!
Ik kan verkeerd zijn, maar studio-monitoren zijn vaak actief (met ingebouwde versterker). En je dubbele cd speler is waarschijnlijk ook mengpaneel.

Als dat het geval is, gewoon 2 cinch kabels (tul-stekkers) van mengpaneel naar speakers. En de stroomvoorzingen voor het mengpaneel/dubbele cd speler en de actieve monitoren.

Zijn het natuurlijk passieve monitoren klopt de uitleg van mijn mede-audio-freak collega's. In dat geval hoort er idd. een versterker tussen je mengpaneel en speakers.