Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben op zoek naar een homecinemaset...

Ik heb sinds kort een Full HD tv op mijn kamer hangen. Fantastisch beeld maar de 2x10watts luidsprekers helpen niet echt om een thuisbioscoop te creëren.

Nu heb ik een kamer van 3x2,5 waarbij de tv hangt op een muur van 2,5m naast het raam. Hij is eigenlijk te klein om een fatsoenlijke 5.1-surroundset erneer te zetten. Dus denk ik meer aan virtual surround/2.1, Maar wel met een hoogwaardige geluidskwaliteit.

Ik zat te denken aan iets in de richting van zoiets als een Bose CineMate-systeem. Maar komt dat wel tot z'n recht als je de tv niet in het midden hebt met én een schuine muur?

Zo niet, kan iemand mij wat aanbevelen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Audio
619

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

In zo'n kleine kamer zou ik geen 5.1 set neerzetten. Met name de subwoofer staat al snel in de weg. Heb je al eens naar een soundbar gekeken? Het is een platte soort strook onder je televisie met daarin hoogwaardige luidsprekers en in sommige modellen zelfs een dvd speler. Het ding neemt nauwelijks ruimte in, produceert natuurlijk geen echt surround geluid maar is wel veel beter dan de luidsprekers in de tv.

Blijf ver weg van het Bose 123 systeem. Het klinkt echt dramatisch slecht.

Via de link kun je er meer over lezen, ze zijn er ook van andere merken.
(Lees meer...)
paulus811
14 jaar geleden
Het kost wel wat. Maar kan je JBL aanraden. Wat een ongelooflijk mooi geluid. En aangezien de Subwoofer als actieve DTS 5.1 fungeerd kun je die rechtstreeks op je TV aansluiten...

Maar ook de JVC homecinemasets hebben ook een erg mooi geluid. Met alleen de front- en centerspeakers weet je niet wat je hoort...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
denon s102/s302 onkyo drs501 klinkt beter dan de bose en is de onkyo ook nog eens redelijk betaalbaar 599 zonder en 799 met speakers+sub denon is iets duurder.

Hier bij koop je een mooi stereo geluid maar met surround zijn redelijk . en de kwalitijd is fantastisch.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding