Ik wil een behringer umx 490 kopen en heb zelf al een mac mini wat heb ik nog meer nodig om het goed te laten werken en muziek te produceren

Toegevoegd na 2 minuten:
Het is een midi keyboard en ik heb de wat oudere mac mini

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (5)

Heb je ook al een goed programma voor je Mac (voor het muziek maken)?
Voor echt muziek maken is Magix Music Maker Premium een aanrader.
Je hebt ook verschillende mix-programma's, zoals VirtualDJ, Traktor en Mixmeister fusion.

Misschien staat er op de site van Behringer zelf ook nog wel software.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Software zoals cubase, pro tools of fruityloops. En goede vst plug-ins.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het beste werken met protools, logic of reason. FL studio en programma's als virtual dj draaien niet op een mac. Deze programma's zijn te koop of vaak op torrent sites te downloaden. Voor het produceren opzich heb je niet heel veel meer nodig. Een akai mpc of mpd is optioneel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sorry, je hebt gelijk, te snel getypt! Maar van fl studio sowieso niet
Plug and play with Mac OS X, Windows XP and Vista operating systems

USB/Audio interface included for recording and playback of any digital music file. Works with your PC or Mac computer—no setup or drivers

Unleash your creativity with 100 virtual instruments and take off with 50 VST effects plus an unlimited number of sound creations

Zou gewoon lekker beginnen.
Uitbreiden kan altijd nog. (Als nodig is.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie niet dat Behringer er een DAW app bijlevert...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
energyXT2.5 included. http://www.behringer.com/EN/downloads/pdf/UMX250_UMX490_UMX610_WebBrochure.pdf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah, o.k.!
Dat vind ik dan netjes van Behringer.
Of het wat is kan ik niet zeggen, ik ken het niet. In ieder geval kan hij inderdaad met de aanschaf van de UMX490 meteen aan de gang!
Projecten wel eerst afmaken voor overstappen naar iets anders, want importeren naar een andere DAW software zit er meestal niet in.
Begin met Garageband als dat op je Mac zit. Dat maakt deel uit van iLife. Mocht je het niet hebben dan kost dat los 49 euro.
Evt. kun je er Jam Packs bijkopen maar die zijn vrij prijzig.

Als je de smaak te pakken hebt van Garageband en meer wilt kun je upgraden naar Logic Express of Logic Studio. Wie weet wil je wel meteen de mogelijkheden van Logic, dan kun je Garageband overslaan. Een mooie applicatie in Logic Studio is Mainstage, wat bedoeld is om mee op te treden en je in staat stelt om prachtige (drum/keyboard)samples en/of verbluffende (bas)gitaareffecten uit je Mac te toveren.

Toegevoegd na 8 uur:
Sessies gemaakt in Garageband kun je gewoon in Logic openen, goed om te weten.

Ik vergat te noemen dat je natuurlijk voor thuis een setje monitorspeakers nodig hebt. Behringer maakt ook leuke actieve monitors en goed klinken en een uitzonderlijke prijs/kwaliteit verhouding hebben!
De keuze hangt van je verdere budget af...

En een niet te klein beeldscherm, zodat je lekker veel erop kan zien en bedienen.

Toegevoegd na 9 uur:
Nog een tip:
http://www.alesis.com/qx49
o.a. hier te koop:
http://www.thomann.de/nl/alesis_qx49.htm
Paar tientjes duurder, waarschijnlijk wel net wat meer kwaliteit. En met meer knopjes, 8 extra sliders, 4 drum pads en transport control.
Mist de extra UCA222 USB Audio Interface waar Behringer mee stunt, maar of je daar nou op te wachten zit met je Mac mini die ook goeie AD/DA I/O heeft....