Ik heb een Yamaha RX-V250RDS versterker, waar kan ik de bijbehorende fm antenne kopen?

Ik kan het nergens vinden!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
1.1K

Antwoorden (1)

De FM antenne-aansluiting kun je verbinden met de kabelaansluiting op de muur naast de aansluiting voor de TV, je ontvangt dan de stations van de kabelaanbieder.
Als je geen kabelaansluiting hebt of je wilt gewoon zenders uit de ether ontvangen dan moet je een externe FM antenne gebruiken.
De losse FM antenne die bij de tuner-versterker geleverd werd is niet veel meer dan een draadje met aan één kant een antennestekker en aan de andere een ophang
lusje.
Je kunt zelf een paar meter draad aan een plugje schroeven of een FM-buitenantenne met coaxkabel aansluiten.
Op bijgaande afbeelding uit de gebruiksaanwijzing is de benaming FM en AM verwisseld bij de afbeelding van beide antennes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Of zoals vroeger er een metalen kledinghanger in steken (niet doen hoor want dan sloop je de aansluiting)