Waar kan ik het best en goedkoopste een accu voor mijn kratradio kopen?

Wat voor accu is het best hiervoor? Graag niet al te zwaar anders is ie niet echt mobiel meer:p
En waar kan ik die halen?
Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Ik weet niet hoe zwaar je radio is (hoeveel watt) maar ik zou zeker eens gaan kijken voor een motor accu (voor een motorfiets zeg maar) die zijn lekker klein, wegen niet veel, en zijn er in verschillende vermogens.

Hoe hoger de Ah waarde hoe langer die kan meegaan.
als je de radio niet te hard zet, en FM luistert in plaats van een CD dan zal de accu langer meegaan, omdat draaiende delen zoals het motortje voor de cd speler extra stroom verbruiken.

Ik heb wel eens in een auto met een 40Ah accu de radio de hele nacht aan laten staan, en kon de volgende morgen nog makkelijk starten om je een idee te geven.